Szanowni Państwo,

Projekt edukacyjny pod tytułem „Kodowanie – mózgu trenowanie” otrzymał dofinansowanie z programu  „mPotęga” organizowanego przez Fundację mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć.

VI edycja Programu mPotęga była skierowana do szkół podstawowych, organizacji pozarządowych, bibliotek i grup nieformalnych z całej  Polski. Fundacja otrzymała 525 wniosków w obu kategoriach. Dofinansowanie otrzymało 112 projektów. Lista wszystkich projektów znajduje się na stronie Programu.

Jednocześnie informujemy, że dziś ruszyło głosowanie na Nagrodę Publiczności, o którą walczy 30 najwyżej ocenionych przez Kapitułę projektów. Zachęcam do głosowania na: http://mpotega.pl/glosowanie

 

„Współczesna edukacja to nie tylko podręczniki, zeszyty czy zestawy ćwiczeń. Współczesna edukacja to nowoczesna technologia-zwiększa ona atrakcyjność  i kreatywność nauczania , a zwykłe nabywanie wiedzy zmienia się w niezwykłą podróż w nowoczesność. Warto pamiętać, że dla młodego pokolenia każda forma odmienna od mozolnego wykonywania działań i przyswajania suchych reguł, będzie niezwykle interesująca i z pewnością pozwoli  łatwiej nabyć wiedzę matematyczną. Dlatego, wychodząc na przeciw potrzebom naszych uczniów, projekt przewiduje przeprowadzenie cyklu warsztatów matematycznych z  ozobotami, telefonami  komórkowymi/tablety oraz tablicami multimedialnymi.

Zajęcia będą się odbywały w 3 grupach klas V (10 godz). Uczniowie będą pracować w podgrupach nad:

  • Tworzeniem tras dla Ozobotów z zastosowanie zagadek i łamigłówek matematycznych prowadzących do odkrywania algorytmów,
  • Rozkodowywaniem kodów QR I ich tworzeniem
  • Rozwiązywaniem matematycznych qizów i testów na tablicy multimedialnej przy użyciu telefonów i tabletów

Wszystkie elementy kodowania będą łączyły się z tematyką z zakresu edukacji matematycznej, a w szczególności: dzielnikami i wielokrotnościami, cechami podzielności czy własnościami figur geometrycznych.

 

W projekcie przewidziano spotkanie „Programowanie nie zna granic” polegające na  międzyszkolnej wymianie doświadczeń z uczniami ze szkoły partnerskiej. W ramach spotkania zaproszone dzieci będą miały możliwość poznania robotów i pracy z nimi z wykorzystaniem sprawności rachunkowej. Zaplanowano również  zadania z kodami QR, a podsumowaniem będzie „Super licznik” quiz matematyczny na tablicy multimedialnej.

 

Kolejnym etapem projektu będzie  „Matematyczna Noc  Mikołajkowa” dla uczniów i ich rodzin.

Uczestnicy projektu zaprezentują rodzicom wykorzystanie nowoczesnych technologii  w nauce matematyki. W szkole odbędzie się gra terenowa z kodami QR dla całych rodzin, a rodzice będą mieli możliwość wykazania swoich umiejętności konkurując z dziećmi  w rozwiązywaniu quizów matematycznych.”